Moje houbby



Sdílím kdeco a s kdekým. Své soukromí s 314 přáteli potvrzenými a dalšími přáteli přátel mých přátel na ksichtopisu¹, své názory na švitoráku², chutě na čtverohraně³, fyzickou přítomnost na skrzezdi⁴ či naběhnuté či našlapané kilometry na denněmile⁵. A právě odtud není daleko k myšlence sdílet se světem svou vášeň houbařskou. Založil jsem proto portál houbby a zrovna si prohlížím svůj profil.
Z fotky toho není moc vidět – v předklonu právě vyňoupávám hříbek z mechu. Až mě někdo vyfotí líp, portrét změním.
Přátel zatím moc nemám, v lese, kde mám svá místa, jsem dosud žádného otrapu⁶ nepotkal. Všichni ostatní, kterým jsem se připletl do cesty, se vždy mlčky vydali na opačnou stranu. Ani wifi tu není, do 3G jsem rovněž ještě nezapletl.
Pod téměř povinným výčtem sdílených sociálek (uvádím jen ty pravé, hořčáky nechávám ladem) je můj aktuální stav: 832 hub, ale je v tom započten i nehoubařský trénink nedávno na Blaníku. Není to mnoho, ale začal jsem pozdě a dosbírám to.
Položka motto se nese v optimistickém duchu: Houby, na tom záleží!

Páteční výhub⁷ přinesl své první ovoce (jsou vůbec houby ovoce? Nejsou spíš zelenina? Pakliže maso chudých - červené, černé nebo bílé?). Celkem jsem ušel 8,45 km za 4 hodiny a 12 minut. Stálo mne to 721 kalorií, s průměrnou tepovou frekvencí 89 a maximální 137. Průměrně jsem jeden kilometrový úsek pročesával 20 minut, nejrychleji pak za 6,5 minuty. Nevím, kolik kilo hub jsem domů přinesl, ale vydaly na něco přes 2 litry pochutiny včetně nálevu.
Jedinou nevýhodou houbaření je sezónnost, navíc hodně závislá na počasí. Když k tomu připočteme fakt, že zatímco jiní nad nimi pláčou, nám dělají slejváky radost, je jasné, že jako houbby je tato záliba náročná, především na psí chiku, o té lidské ani nemluvě. Je známo, že sdílená bolest je poloviční bolest. Pokud to platí i o radosti, radši bych si ji nechal pro sebe. Jinak bych taky mohl dostat přes houbu.
A tím bych svou zálibu v houbání⁸ alespoň pro letošní srpen rád uzavřel.



Vysvětlivky: ¹facebook, ²twitter, ³foursquare, ⁴gowalla, ⁵dailymile, ⁶geek, ⁷workout, ⁸mushroaming.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Tak jsem si to zkusil a už mě to nebaví.

Podivný případ doktora Jekylla a pana Hyda (Beneše)

To za nás se bruslilo ještě skutečně, na opravdovým plastu, a ne jen virtuálně, jako teď…