Je to appparáda, lehnout si nazzzáda…

AppParade je za dveřmi a my(1) se můžeme jen těšit, co nového ve svých kapesních chytrácích nenajdeme. Pověstných polí nezoraných je kolem nás spousta, některé leží hladem, jiné úhorem údolem. 
Zkuste si představit, že jste chytří a že jste telefon. Potud nic zvláštního, první část si představuju dost často a druhou často žiji, když si říkám: „Zvedni se!“(3) Ovšem představa, v majetku(2) koho že se ocitnete, může být vzrušující: 1. pro vás, chytrého telefona(4), povalujete-li se či jste mnuti v dlani sice snad nepatrně hloupější, leč krásnější majitelky, a nebo 2. pro chlápka, kterému se převalujete v kapse kalhot v nebezpečné blízkosti toho hlupáka, který nestojí, natož ani za řeč. Být telefonem, a ještě k tomu chytrým, je proto velice riskantní povolání a ne každý má k němu před~ i poklady. 
Jinší věc je být tabletem, a je jedno, jestli teble, nebo tábleten (promiňte, mám rýmu), jeden jak druhý(5). V jeho teplu-vodě-potu-smradě-prachu-otřesuodolném těle je duši(6) jak v bavlnce, neválíte se po kapsách, nelepíte se k uchu a prsty po vás jen tapčí(7). A nebo být čtečkou (ne jen nějakým ksindle) – po většinu plodného života hledíte do těch jejích hlubokých očí (v lepším případě) nebo do těch jeho pichlavejch vočí (pravděpodobněji). 
Doba(8) jde kupředu mailovými kroky(9), technologie nás válcují hlava pohlava, v jednu chvíli jste smartphonem, vypadne A a je po vás(10). Sice se vší appparádou, ale co je vám to platné; komu není shůry dáno, ten v appstoru nekoupí. 
Ale v úterý bude pparádních aplikací jak HUB po dešti.

(1) můj, moje (angl.)
(2) Když se nezvednu, jsem nezvedený; opakem jsem zvedený
(3) z angl. my & – moje etko
(4) podle vzoru slon; malý telefon je telefůně
(5) iPad1 i Pad2
(6) z něm. dusch – sprcha
(7) tap – proniknout do čeho (a těžit)
(8) doba – upéct (z velš.)
(9) croc – tesák (fr.)
(10) tzv. syndrom smrtphone

Jistě by to takhle býval byl zapěl Karel Zich, kdyby se býval byl neutápěl: „Je to AppParáda, lehnout se nazzZáda a číst si/s rukou před hlavou číst kindle s představou, že jím cheesy…“


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Tak jsem si to zkusil a už mě to nebaví.

Měšice 21. 4. 2023

Podivný případ doktora Jekylla a pana Hyda (Beneše)