Kdo dneska ještě nosí havelok?

O čem dneska psát, z čeho si dělat srandu? Kterou aplikaci pro smartphony si vymyslet, aby se geečí národ popukal smíchy? O kterou z nejnovějších technologií se otřít, a nemít při tom na mysli, že se dnes koná funus z těch nejfunusovatějších, anžto funus někoho, i díky němuž jsme tam, kde jsme, a s námi i všechny pitomé technologie a nejmožnější i nejnemožnější vychytávky, zaručující nám virtuální nesmrtelnost? 
(Jediné, z čeho si dneska můžu udělat legraci a nemít pocit trapnosti, jsem já sám. Beneš. Dva metry kostí, a skoro metrák hmoty a tekutin. Nic moc k hromadné taškařici.)
Doufám, že nevyjde Letiště Václava Havla. Jednak se mi už teď nelíbí představa příletu na Havlák (nebo že letím z Havla), a jednak dřív nebo později s týmž názvem vyrukují dřevotřískoví nábytkáři z Aska nebo Europamöblu. To si pak strůjci této hovadiny zalezou pod peřinu a budou dělat, že ten nápad jejich nebyl. Projde-li totiž teď letiště, co přidělíme jednou těm dalším? Hlavní nádraží, Florenc, Česká televize… a nebo něco novějšího?  
Mám pocit, jako by někdo támhle z nebes zoufale, leč němě gestikuloval, jako že ne, ne!, proboha, lidi neblbněte, dejte si na panáka a užijte si vánoc, a v Lucerně ať všichni tancujou a pivo teče proudem!
Mimochodem – víte, že Havel je vynálezcem nejen haveloku (dlouhý pánský plášť bez rukávů a s pelerínkou), ale i havelikonoc (velikonoce s počasím vhodným pro havelok, případně s teplou havložkou) a spoření s haveliškou? Neříkám, že zrovna Václav, ale Havel určitě. U mě si lidi vzpomenou maximálně tak na město nebo na dekret. A to není ani na státní smutek, ani na stádní veselici. Něco mezi…

Kdyby to ale náhodou prošlo, logo se nikdy neztratí...


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Tak jsem si to zkusil a už mě to nebaví.

Podivný případ doktora Jekylla a pana Hyda (Beneše)

To za nás se bruslilo ještě skutečně, na opravdovým plastu, a ne jen virtuálně, jako teď…