Pěšky nebo běžky

Dávno tomu, co jsem měl běžky. Takové celé dřevěné, s tím vázáním v čelisti, a boty se třemi dírkami pod špičkou. Nejsem nejmenší, takže lyže měřily 220 centimetrů a hole o šedesát čísel míň. Ne že bych měl tenhle sport kdovíjak rád, právě dík mé výšce mi vždycky dělalo velkou potíž udržet rovnováhu a neskácet se napříč stopou, a vyjížďky byly vždycky víc traumatem než zážitkem. Pak mi syn jednu lyži zlomil a bylo po běžkování.

Současné mrazy, hrozby chumulení od západu a Danieliny zánovní kraťoučké běžky opřené ve sklepě mě dovedly do nedalekého ski-všeho a odtud jsem si odnesl parádní set, jen jen se zakopnout a jet, tím prazvláštním táhlým krokem, který mně vždycky dokáže (samozřejmě že jen u ostatních) rozesmát.
V krámě jsem potkal kamaráda Borise Jirků. Také se chystal odnést si svou sadu, také není z nejmenších. Domluvili jsme se, že v neděli se protáhneme Hvězdou, žádnej kvalt; on po operaci, takže v klidu a bez vypětí, a mně to zatím líp nejde. Tak uvidíme.

O to všechno tu ale nejde. Přemýšlím marně, co mi bránilo se čtyřicet let víc hýbat nebýt línej vůl. Protože v těchhle jednoduchých pohybech nohama vidím úžasnou a nádhernou činnost, a s každým návratem z jakkoli dlouhého poběhu se cítím o něco mladší a čilejší. Takže kdybych býval byl začal s pohybováním se čistě pro radost dřív než před čtyřmi roky, býval bych teď byl mladší o dobrých dvacet let. A až by slezl sníh a přestalo mrznout, troufl bych si na ultramaratón a dal bych ho.
Takhle mi ale zbejvá jen prošoupat zasněženou Hvězdu, byť s Borisem.
A je jedno, jestli pěšky, nebo běžky.

Komentáře

  1. Hm...jestli nějakej sport fakt nesnáším, tak jsou to běžky. Mám pro to tolik argumentů, že snad napíšu protičlánek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Napiš, prosím. Ale vem v potaz, že nejsem ten, kdo tenhle sport snesl jako první! :-)

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Tak jsem si to zkusil a už mě to nebaví.

Podivný případ doktora Jekylla a pana Hyda (Beneše)

To za nás se bruslilo ještě skutečně, na opravdovým plastu, a ne jen virtuálně, jako teď…