ODZADU






Dělá mi ta knížka čím dál tím větší radost! 

Teď se třeba nechala nominovat na cenu Czech Grand Design 2012!


Ilustracemi jsou většinou výřezy z plakátů


ODZADU je souborem mých textů (fejetonů, sloupků, úvah a reflexí) doplněných výhřezy z mých prací (především plakátů), recenzemi přátel (mj. Terezy Boučkové, Jiřího Suchého, Hany Pirnerové, Michala Plzáka, Štěpána Kafky či Jana Solpery) a glosami desítek dalších Pokud jste mi někdy odpověděli na výzvu, abyste o mně něco pronesli, najdete se tam).

Rozepsal jsem se o divadelních plakátech, ...

... o výstavách v Národním muzeu, ...


ODZADU není mým katalogem nebo monografií, ale víc zprávou o mně jako o grafikovi, který píše, o lenochovi, který běhá či o malíři, který kreslí. Grafická úprava publikace je rovněž mým dílem, takže zde – jako spisovatel, ilustrátor, grafik, korektor a designer – totálně zpochybňuji svou zásadu, kterou se snažím leta vštěpovat svým studentům ateliéru Vizuální design na ústecké fakultě: že autor má být autorem jednoznačným, neředěným a ostatními obory nerozptylovaným. Jsem další z nekonečné řady výjimek potvrzujících pravidlo... 

... o Dánsku, o designu a tak...


... ale taky o Brnění, o mých studentech... a oni zase o mně.


Knihu (144 celobarevných stran na křídě) si za cenu 250 korun můžete objednat v Univerzitním knihkupectví UJEP (Brněnská 2, 400 01 Ústí nad Labem, tel.: 475 282 629), nebo přímo na FUD UJEP (tel. 475 285 111). Kniha je rovněž ke koupi v kamenných knihkupectvích, ovšem za mnohem vyšší cenu; její distribuce zatím vázne, po-ma-lou-č-ku se to snad ale rozbíhá.

Pár řádek a fotek o klauzurách i o škole, ...

... ale i o tom, jak se tenhle plakát nelíbil papežovi.


Ke knize realizovali studenti mého ústeckého ateliéru Vizuální design sérii reklamních trailerů, které jsou k vidění na YouTube (VisualDesignFUD).

Samozřejmě i o tom, jak rád ze sebe dělám šaška!

O vodítkovém tanci a o psech vůbec, a ne jen jedna strana, ...


Hezkou recenzi knihy napsala Lenka Žižková z DesignCabinetu. Tam jsou ke čtení i neméně milé vydavatelské recenze kolegů Štěpána Kafky, Michala Plzáka, Jaroslava Polaneckého, Pavla Šamšuly a Miroslava Vojtěchovského.

... a protože bez rodičů bych nebyl, tak i o nich a díky jim.

O podpisech a vůbec mnoha dalších rituálech, ... 

... k nimž patří i radost z novoročenek.

Jasně že mi uděláte radost, když mou knížku budete mít!


Komentáře

  1. Sakra, to vypadá na nádhernou a navíc současně vyvedenou knížečku.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Tak jsem si to zkusil a už mě to nebaví.

Podivný případ doktora Jekylla a pana Hyda (Beneše)

To za nás se bruslilo ještě skutečně, na opravdovým plastu, a ne jen virtuálně, jako teď…