Udělal jsem si radost a viděl vycházet Měsíc.

Nádhera. Prostě skvost. Asi je nelze pochválit všechny, ale třeba takovej Bruce Willis, kterýho mám spojenýho s nezranitelnýma drsoněma a chladnokrevnýma zabijákama, ten je tady jako sice prostej, ale tak neskutečně kamarádskej polda, a přitom tak svůj ze všech svých předchozích rolí, až to dojímá. Bill Murray je prostě Bill Murray, je úžasný, jak tenhle chlap nemusí nic hrát a přesto je to pan herec; kdyby žil, skvěle by ho daboval Jiří Sovák.
Nebo Frances McDormand... jakou maminu ta ze sebe tady umí udělat! Šizuňk z Loupeže po italsky nebo z Klubu rváčů Edward Norton, napřed robotickej skautskej demagog a na konci kámoš, kterýho hledáme celej život... no a samozřejmě úžasnej Jarred Gilman v roli Khaki skauta–samotáře, zamilovanýho do skvělý Kary Harward! Tahle ústřední dvojka, s celým svým příběhem a útěkem a skautskou svatbou (jedna z nejlepších scén, fakt že jo), to je koncert vtipů a nádhernýho scénáře. Jak to, že těm amíkům se to vždycky takhle povede, že tam, kde s tím počítají, tam bulím, a jinde že toužím chytnout nejbližší ženskou za ruku a ověřit si, že je to skutečně silnej okamžik?
Kromě příběhu má ten film ještě dva hodně silný momenty: jedním z nich je nádherná grafika úvodních titulků, hlavně timing s obrazem, i jejich fantastická animace na závěr (grafiku dělala Jessica Hische), a pak ještě na konci výčet hudebních nástrojů tak, jak se přidávají v závěrečný skladbě (autor Alexandre Desplat), připomíná to Oldfieldovy TubullarBells... i proto je škoda a hřích odejít z kina před posledním titulkem.
Měl jsem dneska narozeniny a – jak to asi známe všichni – celej den čekal, že mě někdo obejme a dá mi najevo, že mu na mně záleží. Protože jsem ale doma sám, dal jsem si tenhle film jako dárek, a ten mě dojal a dal mi možnost pocit souznění prožít.
Bylo to fajn: Až vyjde Měsíc / Moonrise Kingdom (režie Wes Anderson).

Grafika filmu od Jessicy Hische je prostě fantastická!



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Tak jsem si to zkusil a už mě to nebaví.

Měšice 21. 4. 2023

Podivný případ doktora Jekylla a pana Hyda (Beneše)